TARNICA (1346 m n.p.m.)
Bieszczady

N 49° 04.489'    E 022° 43.579'

Relacja - 8 VI 2007

Do zdobywania najwyższego szczytu Bieszczadów namówiliśmy mojego brata, Darka. Początkowo były plany, by wejść na Tarnicę z Wołosatego, a zejść do Ustrzyk przez Szeroki Wierch, Darek jednak nie lubi tego ostatniego szlaku i zaproponował podejście z Mucznego na Bukowe Berdo i później, przez Krzemień na Tarnicę i do Wołosatego. Pomysł został podchwycony od razu, bo szliśmy już kiedyś żółtym szlakiem z Mucznego i bardzo nam się podobało to szybkie wyjście na Bukowe Berdo. Z transportem nie było problemu, bo podwiózł nas drugi Darek z Jadzią, którzy pojechali na zwiedzanie Bieszczadów.
       Do Mucznego, miejsca niemal na końcu świata, prowadzi niezbyt komfortowa droga, dosyć szybko jednak tu się znaleźliśmy i po krótkim postoju na zupę szybko wyszliśmy na Bukowe Berdo. Stąd, niebieskim szlakiem, wędrując sobie wśród zieleni i ciszy, doszliśmy pod Tarnicę. Jeszcze tylko chwila wyjścia żółtym szlakiem - i już byliśmy na kolejnym szczycie Korony Gór Polski. Nie mogło zabraknąć obowiązkowej fotki z naszą płachtą, paru wygłupów, łyka piwa i panoramek rozciągających się z Tarnicy. Ze szczytu do Wołosatego zeszliśmy niebieskim szlakiem, co chwilę robiąc fotki urokliwym zakątkom i łąkom (ja). W Wołosatem tym razem ominęliśmy "Bar pod Tarnicą" z powodu mało przyjemnego klimatu, mimo wielu wspomnień wiążących się z tym miejscem (to na tutejszym polu namiotowym, blisko baru, zainstalowaliśmy się podczas naszego pierwszego pobytu w Bieszczadach dziesięć lat wcześniej). Z Robertem podeszliśmy jeszcze do cerkwiska i mimo problemów z zasięgiem i rozładowującą się komórką, dodzwoniliśmy się do naszych znajomych, którzy pełni wrażeń wracali z objazdówki po okolicach i zgarnęli nas do Wetliny.

Trasa:

Okolice Wołosatego

Tarnica z Wołosatego

Kozia gromadka

Jak tu się nie cieszyć pięknym wieczorem w górach?